Dve japonské spoločnosti uviedli, že závod sa otvorí v roku 2021 a bude schopný vyrobiť 300 000 vozidiel ročne. Okrem priameho zamestnania sa od výrobcu očakáva, že vytvorí tisíce súvisiacich pracovných miest.
Generálny riaditeľ Toyoty Akio Toyoda povedal, že je presvedčený, že závod bude „úspešným príbehom o úspechu v Amerike“.
Úspech zďaleka nie je istý. Predaj nových vozidiel v Spojených štátoch klesol v roku 2017 o 1,8 percenta na 17,2 milióna a ukončil sedemročný rast. Analytici predpovedajú ďalšie poklesy v rokoch 2018 a 2019, trend, ktorý by vyvíjal tlak na výrobcov automobilov, aby skôr znížili produkciu.
„Dopyt sa vyrovnal, takže teraz je to boj o podiel na trhu,“ povedal Ron Harbour, odborník na výrobu automobilov v poradenskej spoločnosti Oliver Wyman. „A niekto stratí.“
Bob Carter, výkonný viceprezident pre predaj vozidiel spoločnosti Toyota Motor North America, vyvrátil akékoľvek obavy z perspektívy novej továrne. „Závod je 50-ročnou investíciou,“ povedal. „Nemôžete robiť rozhodnutia o investíciách na základe obchodného cyklu.“
Zariadenie vytvorí prerobenú verziu modelu Corolla compact, jedného z najpredávanejších modelov Toyoty. Automobil sa tiež nachádza 140 kilometrov ďaleko v Blue Springs, slečna Carterová povedala, že blízkosť dvoch závodov Corolla by im umožnila zdieľať mnohých dodávateľov.
Stále čoraz menej spotrebiteľov nakupuje autá ako Corolla. Toyota v minulom roku predala v Spojených štátoch viac ako 308 000 Coroll, ale o 14 percent menej ako pred rokom.
Mark Wakefield, globálny vedúci oddelenia automobilového priemyslu a priemyslu AlixPartners, inej poradenskej spoločnosti, vidí tento rok mierny pokles predaja vozidiel a prudší pokles v rokoch 2019 a 2020. Hlavnými faktormi, ktoré povedal, budú vyššie úrokové sadzby a zvyšovanie ponuky cenovo dostupných ojazdených áut, ktoré boli prenajaté v posledných niekoľkých rokoch. Ďalšie prognostiky uviedli, že starnutie detských boomov a nástup mladšej generácie, ktorá má menej záujmu o vlastné automobily, by tiež znížila dopyt.
Spoločnosť Toyota sa pohybuje vpred vďaka svojej továrni v Mexiku, znížila však svoju investíciu a znížila počet vozidiel, ktoré nakoniec dosiahne až na 100 000 ročne.