Vo firme kde pracujem, si vedenie nechalo vypracovať nový marketingový plán. Stavili na online reklamu, čo je dnes viac než logické. Problém však nastal v jej prevedení. Súčasťou SEO optimalizácie a propagácie na internetu, boli aj PR články. Agentúra, ktorá bola na túto prácu najatá nám síce dala radu, že Pr články umiestnia oni, no toto odporučenie nepadlo na úrodnú pôdu. Šéf túto úlohu zveril do rúk nášho marketingového oddelenia, na ktorom pracujem aj ja. Jeden z kolegov as po týždni prišiel s úžasnou novinkou. Podarilo sa mu vybaviť asi desať webov, na ktorých môžu naše PR články visieť, a teraz počúvajte, len za sto eur!!! Nie som odborník na online marketing, no aj tak sa mi táto suma zdala až podozrivo nízka. Pr články, ktoré nám zhotovila agentúra putovali na tieto weby, kolega bol šťastný ako blcha a aj vedenie bolo spokojné.
Asi po dvoch mesiacoch som dostala za úlohu skontrolovať komentáre pod článkami na rôznych weboch. Možnosť komentovania bola aj pri tých super lacných weboch, kde sa podarilo umiestniť článok kolegovi. Keď som klikla na stránky, našich PR článkov som sa nevedela dopátrať. Keď sa to nepodarilo ani ďalším dvom kolegom, rozhodli sme sa kontaktovať prevádzkovateľov webov. Tí sa tvárili akoby sa nič nestalo. Vraj v rámci dohody nebol stanovený čas, počas ktorého musia články visieť na webe.
Na základe tejto nepríjemnej skúsenosti vám veľmi dobre radím, ak si zaplatíte za umiestnenie nejaké článku na webe, vždy si aj spätne skontrolujte, či sa na danom mieste nachádza. Na škodu nie je ani spísanie zmluvy. Môj „šikovný“ kolega ju nemal, a tak sme odišli, ako sa hovorí, s dlhým nosom. V takomto prípade vám nepomôžu ani právnici, pretože ide o veľmi malé sumy, takže zmluva je naozaj veľmi dobrým riešením a ako takou istotou. Aj keď nejde o závratné sumy, na to vyhadzovať peniaze von oknom?